Com tots sabeu el vell pont de l’Estat va ser
dinamitat en la retirada dels republicans per dificultar el pas a les tropes
feixistes, no sols va ser volat aquest pont amb ell va caure el pont del Ferrocarril, elde la Cinta. També van ser eliminats tots els passos fixos de l’Ebre al
territori, com el pont penjant d’Amposta o el de Mora de l’Ebre.
Un cop acabat el conflicte bèl·lic i amb el
triomf dels mal anomenats Nacionals, es van tornar a bastir a poc a poc aquests
ponts, tots menys un: el de la Cinta.
Si parlem del nou pont de l’Estat sempre
traiem a relluir que va ser una de les obres més importants de l’època de l’enginyer
Eduardo Torroja Milet , a més d’innovadores ja que el pont per ser construït va
utilitzar per primer cop a l’estat la
soldadura electrònica (anys 40-42). Les empreses encarregades de construir-lo
va ser Electodos K. Jellberg i Esab Ibérica SA.
I és aquí on ens volem aturar (fotografia
aportada per Buenaventura Amat Blanco) aquest cop per veure els treballadors
que van fer possible la construcció en plena postguerra del pont urbà de la
nova Tortosa. Sabem per comentaris que molts d’aquets treballadors van venir d’arreu
de l’estat per a treballar-hi en les obres i un cop acabades es van establir al
territori. Ens agradaria que si algú coneix o sap d’aquestes petites històries
les compartirà amb nosaltres, com sempre un plaer d’escoltar-les.
Al bloc durant un temps vam publicar una
preciosa seqüencia fotogràfica de tot el procés constructiu del pont, gràcies a
les fotos de I. Irazuzta, aquí us deixem un resum de les mateixes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada